6.9.2007

Sohvaperunat ry:stä päivää

Voi kamala. Elämä ilman telkkarin ääntä on nyt koettu. Sitä kesti vuorokauden, siitä selvisi juuri ja juuri. Pidempi aika olisi ehkä jo aiheuttanut jotain vakavampia ongelmia psyykeeseen. Nyt tuli vain hetkellinen vieroitustärinä. Siitäkin selvisi syömällä brownieta. Apu löytyi jopa omasta keittiöstä kun olin leiponut toissailtana sienipiirakkaa ja suklaabrownieta. Hyvää vaikka itse sanonkin.

Niin mutta se ongelma: se olikin digiboksissa, tai siis sen scart-piuhassa. Se klöntti joka laitetaan noihin vehkeisiin kiinni oli jotenkin vaurioitunut niistä äänenkuljetus-piikeistä (mulla on erityisen hyvä tietotekniikka-jargon, mä oon niin ässä-hifisti), kuvaa se välitti mutta ei ääntä. Piti vain ostaa uusi piuha. Mä kun kerkesin sitten jo käydä kaikki mahdolliset virheilmoitukset telkkarista ja boksista läpi ja mikään ei tuottanut tulosta. Stockan kiltti huoltosetä sitten käski ostaa uuden piuhan. On ne fiksuja noi miehet.

RSO täytti juuri 80 vuotta. Selvisi että mä oon tasan päivälleen 55 vuotta nuorempi: ensimmäinen 10-miehisen radio-orkesterin livelähetys tuli ulos 1.9. 1927. Eilinen konsertti oli sitten juhlakonsertti, se tulee myös töllöstä ulos siinä Kausikortti-ohjelmassa, muistaakseni 23.9. Keikan jälkeen oli vielä YLEn tarjoamat ruuat ja viinit, suurin osa porukoista jatkoi vielä aamuyöhön asti, mä lähdin kotiin jo kympiltä. Aamulla sitten harjoituksissa tuli noottia aikaisesta poistumisesta, jouduin selittelemään: "Mutta mullahan on koeaika, pitää yrittää käyttäytyä..." Johon vastaus kuului: "Nimenomaan, sulla on koeaika, sitä suuremmalla syyllä!!!" Täytyy kyllä sanoa että siellä on paljon mukavia tyyppejä, on tervetullut olo.

Netistä tilattu leffa Jadesoturi saapui tänään, vihdoin sen pääsen katsomaan ja kuulemaan lopullisessa muodossa. Sen soundtrackin teko oli niin hauskaa, oli kiva seurata kun musaa sovitettiin liikkuvaan kuvaan, just joihinkin taistelukohtauksiinkin. Ja musiikkihan voitti Jussin, mahtavaa! Kimmon ja Samulin meiningit palkittiin. Harmittaa edelleen kun lähdin just ennen elokuvan ensi-iltaa Kölniin, en päässy kutsuvieras-enskariin, sen kerran kun sinne oli kutsuttu! *Katkeraa tilitystä*

Ei kommentteja: