4.7.2007

Dear Diary, today was a special day.

No jopas!

Kummallisuus nro 1:
Kävin eilen lopettamassa netti/puhelinliittymää, sovin viimeiseksi päiväksi 20.7. Tänään klo 15:30 netti lopetti toimintansa. Mikään ei auttanut, enkä mä edes ollut ronkkinut niitä asetuksia tai käyttäjätunnus/salasanoja. Eipä muuta kun kauppaan taas: ilmeni, että NetColognen joku pääkeskus oli kärähtänyt, kaikki niiden liittymät meni sen johdosta poikki, liikkeen omat puhelimet eivät edes toimineet. Eilisessä keskustelussa ei siis ollut mitään vikaa tapahtunut, se kävi jossain muualla. Mä ehdin jo elää kauhun hetkiä kun ajattelin ettei mulla ookkaan nettiä täällä kotona loppuaikana. Se tuntui kovin ikävältä.

Kummallisuus nro 2:
Järkytyksestä toivuttuani kävin alakerran pika-aasialaisessa syömässä mättöä ja selasin päivän EXPRESSENiä. Deutsche Bahnilla on lakko. Justiinsa. Tai ainakin osittainen, pyrkivät kuitenkin järjestämään kaikki ajot (mutta kun myöhemmin sitten asemalla katoin aikataulua niin kaikki junat oikeastaan myöhässä, 5-100 min). Ei se mun elämää muuten yhtään liikuttaisi mutta huomenna Kölniin saapuu Suomesta iskuryhmä E & E, juna kun on se kätevin väline tuonne lentokentälle. Ja äsken vilkaisin DB:n sivuja niin huomiseksi ilmoittavat "According to Deutsche Bahn trade unions, there will be further warning strikes on wednesday" . Mutta eiköhän me sieltä kentältä pois päästä.

Tämä kakkoskummajainen yhdistettynä ensimmäiseen aiheuttivat sellaisen hetkellisen voi ei!- tunteen kun pitäisi järkätä ehkä myös meille reissuja nyt loppuviikoksi, se on epäkivaa jos se pitää tehdä tupakansavuisessa nettipuljussa. Yök.

Kummallisuus nro 3:
Alakerran naapuri oli saanut oveensa viestin yläkerran korealaiselta mummolta:

Naapurirakkauden osoitus: Bitte, ab 3 Pm. Danke!

Talossa on yleinen sääntö (joskin kovin heikko, ei tuu sanktiota jos rikkoo sitä), että Mittagspausen aikana klo 13-15 on hiljaista. Tämä korealainen naishenkilö (huomatkaa kuinka kiltisti häntä nimitän vaikka mieli tekisi sanoa jotain rumaa) on jättänyt pariin otteeseen alakerran ilmoitustaululle lapun, jossa hän "ilmoittaa" että harjoitella saa vasta klo 15 jälkeen, eli ei aamupäivisin ollenkaan. Tuo lappu on aina poistettu yhtä nopeasti kuin siihen on uusi ilmaantunut. Samainen täti on multa koko tän 9 kk aikana kysynyt jo 5 kertaa että kuka mä oon, asunko mä täällä, missä asunnossa, mistä maasta mä tulen, miten mun nimi lausutaan, mitä mä soitan ja tiedänhän mä että harjoitella saa vasta kello kolmen jälkeen koska hän nukkuu iltapäivään asti. Ekalla kerralla hämmennyin, kun en tietenkään ollut kuullut tästä tapauksesta ja luulin, että säännöt oli muuttuneet. Menin sitten Hausbesitzerin, Herr Wolffin puheille joka lohdutti: "Se nyt sanoo tota kaikille, tästä on puhuttu talon omistajan (eli vuokraisännän) kanssa ja asia on selvä että ainoastaan klo 13-15 pitää olla hiljaa." Seuraavalla kerralla osasin jo vaan joojoo:tella. Viime kerralla mainitsin että olen muuttamassa takaisin Suomeen ja että uusi vuokralainen on myös muusikko. "Voi ei, minun täytyy sitten TAAS tulla sanomaan, ettei aamuisin saa soittaa, koska minä nukun silloin. Ja jos joku soittaa niin minä en voi nukkua!" Mutta tämän päiväinen veto oli kyllä jo aika paukku siltä tädiltä. Se näytti vielä olevan permanenttitussilla kirjoitettu. Mitäköhän vuokraisäntä tykkää? Pitää huomenna ihan piruuttaan soittaa vaikka sormiharjoituksia koko aamupäivä.

Mutta ihan kiva päivä kuitenkin, illalla kävin katsomassa STOMPin Philharmoniessa. Aivan mahtava. Yleisö oli hyvin messissä ja show oli hauska.

Huomenna siivousta ja yritys päästä kentälle, mukavaa kun tulee vieraita!

Ei kommentteja: